Отрывок: The hypothesis put forward was as follows: students need help in time management; they may have various problems in using electronic platforms on a regular basis; students should be motivated for work at the platform to upgrade their level of English. To achieve these objectives, at the beginning of the academic year there was a survey of the first year student...
Название : | Teaching students belonging to digital generation: problems and solutions |
Авторы/Редакторы : | Chikileva, L. |
Ключевые слова : | virtual educational environment digital generation generation Z electronic educational platforms teaching strategies |
Дата публикации : | 2018 |
Издательство : | Издательство Самарского университета |
Библиографическое описание : | Chikileva L. Teaching students belonging to digital generation: problems and solutions / L. Chikileva // Иноязычное образование в поликультурной среде: материалы и доклады XXIV научно-практической конференции Национальной ассоциации преподавателей английского языка (NATE 2018) (Самара, 18-20 апреля 2018 г.) / м-во образования и науки рос. Федерации, Самар. нац. исслед. ун-т им. С. П. Королева (Самар. ун-т) ; отв. ред. В.В. Левченко – Самара: Изд-во Самарского университета, 2018. – С. 79-82. |
Аннотация : | The article focuses on the nature and characteristics of digital generation or generation Z. The author pays special attention to strategies that can be useful for English teachers who work with this generation. It is noted that electronic educational environment is very important for successful implementation of teaching strategies. The author shares experience how to make students’ autonomous work more effective. While using electronic educational platforms students are given some freedom in the choice of educational content but their professional interests and proficiency level in a foreign language should be taken into consideration. As a result, the process of learning becomes more exciting and efficient. The author considers an individual approach to be an effective way for professional and cultural competence development. The author comes to the conclusion that tutors play a great role in motivating students for autonomous work, encouraging and monitoring them in the process of study. |
URI (Унифицированный идентификатор ресурса) : | http://repo.ssau.ru/handle/Inoyazychnoe-obrazovanie-v-polikulturnoi-srede/Teaching-students-belonging-to-digital-generation-problems-and-solutions-69717 |
ISSN : | 978-5-7883-1218-7 |
Другие идентификаторы : | Dspace\SGAU\20180521\69717 |
УДК: | 378 |
ББК: | 74.58 |
Располагается в коллекциях: | Иноязычное образование в поликультурной среде |
Файлы этого ресурса:
Файл | Описание | Размер | Формат | |
---|---|---|---|---|
Иноязычное образование в политкульт%8-79-82.pdf | Раздел 1, статья 13 | 493.93 kB | Adobe PDF | Просмотреть/Открыть |
Показать полное описание ресурса
Просмотр статистики
Поделиться:
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.