Отрывок: To make it clear the teacher names the verb as the most curious part of speech: every time he hears the question, he runs straight ahead. In order to memorize a logical chain: interrogative word -> auxiliary verb -> subject -> notional verb, schoolchildren create their own order and hierarchy for the parts of the sentence: 1. According to one of the versions, an interrogative word is a dragon that challenges an auxiliary verb – ...
Название : Linguistic fairy-tale as a method of teaching grammar at primary school
Авторы/Редакторы : Kolesnikova, M.
Ключевые слова : а linguistic fairy-tale
grammar
primary schoolchildren
Дата публикации : 2018
Издательство : Издательство Самарского университета
Библиографическое описание : Kolesnikova M. Linguistic fairy-tale as a method of teaching grammar at primary school / M. Kolesnikova // Иноязычное образование в поликультурной среде: материалы и доклады XXIV научно-практической конференции Национальной ассоциации преподавателей английского языка (NATE 2018) (Самара, 18-20 апреля 2018 г.) / м-во образования и науки рос. Федерации, Самар. нац. исслед. ун-т им. С. П. Королева (Самар. ун-т) ; отв. ред. В.В. Левченко – Самара: Изд-во Самарского университета, 2018. – С. 190-194.
Аннотация : The article is devoted to making up linguistic fairy-tales in teaching primary schoolchildren English grammar. The author shares her teacher’s experience and shows some ways how to apply the method in different grammatical aspects and inspire schoolchildren to create their own linguistic stories. First the teacher sets an example of some linguistic stories and then stimulates students to compose their own linguistic fairy-tales to perceive some grammatical aspects, like verb forms and word order in sentences. The author comes to conclusion that the method really works with primary schoolchildren because they perceive grammatical constructions more effectively with the help of fabulous linguistics stories created by themselves.
URI (Унифицированный идентификатор ресурса) : http://repo.ssau.ru/handle/Inoyazychnoe-obrazovanie-v-polikulturnoi-srede/Linguistic-fairytale-as-a-method-of-teaching-grammar-at-primary-school-69762
ISSN : 978-5-7883-1218-7
Другие идентификаторы : Dspace\SGAU\20180523\69762
УДК: 378
ББК: 74.58
Располагается в коллекциях: Иноязычное образование в поликультурной среде

Файлы этого ресурса:
Файл Описание Размер Формат  
Для репозитория май 2018 nate-190-194.pdfРаздел 2, статья 12524.47 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть



Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.