Отрывок: The same exper- imenter recorded herself providing the correction and this appeared in a small window on the screen. The study also included control participants that carried out the treatment tasks without receiving any feedback. The effect of feedback timing on linguistic improvement was measured using an oral production task and a written untimed grammaticality judgmen...
Название : | Second Language Acquisition Theory : The Legacy of Professor Michael H. Long |
Авторы/Редакторы : | Benati A. G. Schwieter J. W. |
Дата публикации : | 2022 |
Издательство : | John Benjamins Publishing Company |
Библиографическое описание : | Second Language Acquisition Theory : The Legacy of Professor Michael H. Long / ed by Alessandro G. Benati, John W. Schwieter. - Amsterdam : John Benjamins Publishing Company, 2022. - 1 file (6,36 Mb) (302 p.). - ISBN = 9789027212566, 9789027257482. - Текст : электронный |
Аннотация : | Professor Michael H. Long (1945-2021) was one of the most influential scholars in the field of second language acquisition. This volume presents a set of chapters that honour some of his key contributions in language teaching and learning. Following a bibliometric analysis of the impact of his research to the field, the volume spans topics such as task-based language teaching, focus on form, age effects, transfer, feedback, interaction, incidental learning, stabilization, among many others. Используемые программы Adobe Acrobat Профессор Майкл Х. Лонг (1945-2021) был одним из самых влиятельных ученых в области изучения второго языка. В этом томе представлен ряд глав, посвященных некоторым из его ключевых вкладов в преподавание языков. После библиометрического анализа влияния его исследований на данную область,том охватывает такие темы, как обучение языку на основе заданий, акцент на форме, возрастные эффекты, перенос, обратная связь, взаимодействие, случайное обучение, стабилизация и многие другие. |
URI (Унифицированный идентификатор ресурса) : | http://repo.ssau.ru/handle/eBooks/Second-Language-Acquisition-Theory-The-Legacy-of-Professor-Michael-H-Long-109009 |
ISBN : | 9789027212566 9789027257482 |
Другие идентификаторы : | 3338099 |
Ключевые слова: | age effects bibliometric analysis feedback task-based language teaching библиометрический анализ возрастные эффекты метод обучения языку на основе задач обратная связь |
Располагается в коллекциях: | eBooks |
Файлы этого ресурса:
Файл | Размер | Формат | |
---|---|---|---|
3338099.pdf | 6.51 MB | Adobe PDF | Просмотреть/Открыть |
Показать полное описание ресурса
Просмотр статистики
Поделиться:
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.