Отрывок: The same exper- imenter recorded herself providing the correction and this appeared in a small window on the screen. The study also included control participants that carried out the treatment tasks without receiving any feedback. The effect of feedback timing on linguistic improvement was measured using an oral production task and a written untimed grammaticality judgmen...
Название : Second Language Acquisition Theory : The Legacy of Professor Michael H. Long
Авторы/Редакторы : Benati A. G.
Schwieter J. W.
Дата публикации : 2022
Издательство : John Benjamins Publishing Company
Библиографическое описание : Second Language Acquisition Theory : The Legacy of Professor Michael H. Long / ed by Alessandro G. Benati, John W. Schwieter. - Amsterdam : John Benjamins Publishing Company, 2022. - 1 file (6,36 Mb) (302 p.). - ISBN = 9789027212566, 9789027257482. - Текст : электронный
Аннотация : Professor Michael H. Long (1945-2021) was one of the most influential scholars in the field of second language acquisition. This volume presents a set of chapters that honour some of his key contributions in language teaching and learning. Following a bibliometric analysis of the impact of his research to the field, the volume spans topics such as task-based language teaching, focus on form, age effects, transfer, feedback, interaction, incidental learning, stabilization, among many others.
Используемые программы Adobe Acrobat
Профессор Майкл Х. Лонг (1945-2021) был одним из самых влиятельных ученых в области изучения второго языка. В этом томе представлен ряд глав, посвященных некоторым из его ключевых вкладов в преподавание языков. После библиометрического анализа влияния его исследований на данную область,том охватывает такие темы, как обучение языку на основе заданий, акцент на форме, возрастные эффекты, перенос, обратная связь, взаимодействие, случайное обучение, стабилизация и многие другие.
URI (Унифицированный идентификатор ресурса) : http://repo.ssau.ru/handle/eBooks/Second-Language-Acquisition-Theory-The-Legacy-of-Professor-Michael-H-Long-109009
ISBN : 9789027212566
9789027257482
Другие идентификаторы : 3338099
Ключевые слова: age effects
bibliometric analysis
feedback
task-based language teaching
библиометрический анализ
возрастные эффекты
метод обучения языку на основе задач
обратная связь
Располагается в коллекциях: eBooks

Файлы этого ресурса:
Файл Размер Формат  
3338099.pdf6.51 MBAdobe PDFПросмотреть/Открыть  



Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.