Отрывок: The second stage requires operating with the known elements; a — 151 — student starts using them in practice. Finally, a learner writes a similar text which has the same features as the model one. As for the process-oriented approach to teaching writing, it is “writing as a creative act”: students are supposed to think about the potential audience, transform the original texts, add and delete information (Approaches to Process W...
Полная запись метаданных
Поле DC Значение Язык
dc.contributor.authorСтафилова, Н.К.-
dc.contributor.authorStafilova, N.-
dc.date.accessioned2017-12-13 12:13:32-
dc.date.available2017-12-13 12:13:32-
dc.date.issued2017-
dc.identifierDspace\SGAU\20171207\66293ru
dc.identifier.citationStafilova N. Writing: teaching, learning and assessment / N. Stafilova / Стратегии интернационализации в иноязычном образовании: материалы и доклады междунар. конференции / м-во образования и науки рос. Федерации, Самар. нац. исслед. ун-т им. С. П. Королева (Самар. ун-т) ; отв. ред. В.В. Левченко – Самара: Изд-во Самарского университета, 2017. – С. 149-154ru
dc.identifier.isbn978-5-7883-1170-8-
dc.identifier.urihttp://repo.ssau.ru/handle/STRATEGII-INTERNACIONALIZACII-V-INOYaZYChNOM-OBRAZOVANII/Writing-teaching-learning-and-assessment-66293-
dc.description.abstractIn the present day world writing skill is significant in a quite diverse context, including personal communication, business and an academic sphere. This article aims to provide a descriptive analysis of teaching writing approaches and strategies based upon a comprehensive literature review. In the current article writing was defined and examined through the lens of four essential skills. Further, teaching writing was discussed in the context of two approaches: process– and product-oriented models. The comparison of Product– vs Process-writing strategies was conducted in terms of the writing steps, primary focus, relation to the model text, number of drafts, individual vs collaborative character of work, time limit, and a starting point. Finally, the article dealt with the objects of assessment which are content, оrganisation, communicative achievement, and language. Message, cognitive aspect, sociolinguistic aspect and linguistic aspect were seen as corresponding aspects (dimensions) of the writing assessment. The results of this study may be applied to the development of new programmes for teaching writing. В связи с процессами глобализации и интеграции английский язык стал языком– посредником в международной коммуникации, что делает навыки письма на английском языке необходимыми для успешного функционирования человека в личной, академической и бизнес-сферах. В статье рассматривается понятие письма как вида речевой деятельности; сравниваются основные подходы к обучению письменной речи на английском языке, а также анализируются объекты и критерии оценки письменного текста. Материалы статьи могут получить широкое использование при обучении письменной речи на уроке английского языка.ru
dc.language.isoenru
dc.publisherИздательство Самарского университетаru
dc.subjectWriting abilityru
dc.subjectTeaching writingru
dc.subjectProcess-orientedru
dc.subjectProduct-orientedru
dc.subjectTeaching approachru
dc.subjectWriting assessmentru
dc.subjectAssessment objectru
dc.subjectAssessment dimensionsru
dc.subjectMessageru
dc.subjectCognitive aspectru
dc.subjectLinguistic aspectru
dc.subjectSocio-linguistic aspectru
dc.subjectАнглийский языкru
dc.subjectПисьменная речьru
dc.subjectОбучение письму на английском языкеru
dc.subjectПодходы к обучениюru
dc.subjectОбъекты оценкиru
dc.subjectКритерии оцениванияru
dc.titleWriting: teaching, learning and assessmentru
dc.title.alternativeПисьмо: обучение, изучение и оцениваниеru
dc.typeArticleru
dc.textpartThe second stage requires operating with the known elements; a — 151 — student starts using them in practice. Finally, a learner writes a similar text which has the same features as the model one. As for the process-oriented approach to teaching writing, it is “writing as a creative act”: students are supposed to think about the potential audience, transform the original texts, add and delete information (Approaches to Process W...-
dc.classindex.lbc81.2-
dc.classindex.udc43-
Располагается в коллекциях: СТРАТЕГИИ ИНТЕРНАЦИОНАЛИЗАЦИИ В ИНОЯЗЫЧНОМ ОБРАЗОВАНИИ

Файлы этого ресурса:
Файл Описание Размер Формат  
ilovepdf_com-150-155.pdf1.2 MBAdobe PDFПросмотреть/Открыть



Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.