Отрывок: The second stage requires operating with the known elements; a — 151 — student starts using them in practice. Finally, a learner writes a similar text which has the same features as the model one. As for the process-oriented approach to teaching writing, it is “writing as a creative act”: students are supposed to think about the potential audience, transform the original texts, add and delete information (Approaches to Process W...
Полная запись метаданных
Поле DC | Значение | Язык |
---|---|---|
dc.contributor.author | Стафилова, Н.К. | - |
dc.contributor.author | Stafilova, N. | - |
dc.date.accessioned | 2017-12-13 12:13:32 | - |
dc.date.available | 2017-12-13 12:13:32 | - |
dc.date.issued | 2017 | - |
dc.identifier | Dspace\SGAU\20171207\66293 | ru |
dc.identifier.citation | Stafilova N. Writing: teaching, learning and assessment / N. Stafilova / Стратегии интернационализации в иноязычном образовании: материалы и доклады междунар. конференции / м-во образования и науки рос. Федерации, Самар. нац. исслед. ун-т им. С. П. Королева (Самар. ун-т) ; отв. ред. В.В. Левченко – Самара: Изд-во Самарского университета, 2017. – С. 149-154 | ru |
dc.identifier.isbn | 978-5-7883-1170-8 | - |
dc.identifier.uri | http://repo.ssau.ru/handle/STRATEGII-INTERNACIONALIZACII-V-INOYaZYChNOM-OBRAZOVANII/Writing-teaching-learning-and-assessment-66293 | - |
dc.description.abstract | In the present day world writing skill is significant in a quite diverse context, including personal communication, business and an academic sphere. This article aims to provide a descriptive analysis of teaching writing approaches and strategies based upon a comprehensive literature review. In the current article writing was defined and examined through the lens of four essential skills. Further, teaching writing was discussed in the context of two approaches: process– and product-oriented models. The comparison of Product– vs Process-writing strategies was conducted in terms of the writing steps, primary focus, relation to the model text, number of drafts, individual vs collaborative character of work, time limit, and a starting point. Finally, the article dealt with the objects of assessment which are content, оrganisation, communicative achievement, and language. Message, cognitive aspect, sociolinguistic aspect and linguistic aspect were seen as corresponding aspects (dimensions) of the writing assessment. The results of this study may be applied to the development of new programmes for teaching writing. В связи с процессами глобализации и интеграции английский язык стал языком– посредником в международной коммуникации, что делает навыки письма на английском языке необходимыми для успешного функционирования человека в личной, академической и бизнес-сферах. В статье рассматривается понятие письма как вида речевой деятельности; сравниваются основные подходы к обучению письменной речи на английском языке, а также анализируются объекты и критерии оценки письменного текста. Материалы статьи могут получить широкое использование при обучении письменной речи на уроке английского языка. | ru |
dc.language.iso | en | ru |
dc.publisher | Издательство Самарского университета | ru |
dc.subject | Writing ability | ru |
dc.subject | Teaching writing | ru |
dc.subject | Process-oriented | ru |
dc.subject | Product-oriented | ru |
dc.subject | Teaching approach | ru |
dc.subject | Writing assessment | ru |
dc.subject | Assessment object | ru |
dc.subject | Assessment dimensions | ru |
dc.subject | Message | ru |
dc.subject | Cognitive aspect | ru |
dc.subject | Linguistic aspect | ru |
dc.subject | Socio-linguistic aspect | ru |
dc.subject | Английский язык | ru |
dc.subject | Письменная речь | ru |
dc.subject | Обучение письму на английском языке | ru |
dc.subject | Подходы к обучению | ru |
dc.subject | Объекты оценки | ru |
dc.subject | Критерии оценивания | ru |
dc.title | Writing: teaching, learning and assessment | ru |
dc.title.alternative | Письмо: обучение, изучение и оценивание | ru |
dc.type | Article | ru |
dc.textpart | The second stage requires operating with the known elements; a — 151 — student starts using them in practice. Finally, a learner writes a similar text which has the same features as the model one. As for the process-oriented approach to teaching writing, it is “writing as a creative act”: students are supposed to think about the potential audience, transform the original texts, add and delete information (Approaches to Process W... | - |
dc.classindex.lbc | 81.2 | - |
dc.classindex.udc | 43 | - |
Располагается в коллекциях: | СТРАТЕГИИ ИНТЕРНАЦИОНАЛИЗАЦИИ В ИНОЯЗЫЧНОМ ОБРАЗОВАНИИ |
Файлы этого ресурса:
Файл | Описание | Размер | Формат | |
---|---|---|---|---|
ilovepdf_com-150-155.pdf | 1.2 MB | Adobe PDF | Просмотреть/Открыть |
Показать базовое описание ресурса
Просмотр статистики
Поделиться:
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.