Отрывок: 48 /U mph m s= = . Drag force was obtained during solution and is equal to the component of force which acts on the vehicle or its part in the positive Y direction according to domain’s coordinate system: 2334dF N= . Drag coefficient of F1 initial model is equal to: 212334 / 1.2255 63.48 1.295 0.73 2d C  = ⋅ ⋅ ⋅ =    . Lift force is the component of ...
Название : F1 Car - Front Wing CFD Analysis and Optimization
Авторы/Редакторы : Knapik, J.
Gallyamov, R.E.
Ovchinnikov, V.A.
Volkova, K.A.
Avdeev, E.V.
Ключевые слова : drag
lift
downforce
computational fluid dynamics
Дата публикации : 2018
Издательство : Новая техника
Библиографическое описание : Knapik J. F1 Car - Front Wing CFD Analysis and Optimization / J. Knapik, R.E. Gallyamov, V.A. Ovchinnikov, K.A. Volkova, E.V. Avdeev // Сборник трудов IV международной конференции и молодежной школы «Информационные технологии и нанотехнологии» (ИТНТ-2018) - Самара: Новая техника, 2018. - С.1875-1884.
Аннотация : This paper describes results of computational research of F1 car front wing design influence on drag and lift. Four different designs were proposed and investigated. Drag and lift coefficients of car, front and rear wings of different models were obtained. Conclusions on car’s performance and further research were made.
URI (Унифицированный идентификатор ресурса) : http://repo.ssau.ru/handle/Informacionnye-tehnologii-i-nanotehnologii/F1-Car-Front-Wing-CFD-Analysis-and-Optimization-69316
Другие идентификаторы : Dspace\SGAU\20180516\69316
Располагается в коллекциях: Информационные технологии и нанотехнологии

Файлы этого ресурса:
Файл Описание Размер Формат  
paper_253.pdfОсновная статья643.24 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть



Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.