Отрывок: In 1923, University of Wisconsin marketing professor Daniel Starch set up a market research company, Daniel Starch and Staff, and researched ad recognition. Later he was research director for the AAAA. He developed a method, the “Starch test,” to measure ad recognition levels. John O’Toole (1981) suggests ad research began with Albert Lasker at the Lord & Thomas agency, as told by market researcher George Gallup: George Gallup once told me that market research really bega...
Название : A History of Advertising
Авторы/Редакторы : Richards J. I.
Дата публикации : 2022
Издательство : Rowman & Littlefield Publishers
Библиографическое описание : Richards, J. I. A History of Advertising : The First 300,000 Years / Jef I. Richards. - Lanham ; Boulder ; New York : Rowman & Littlefield Publishers, 2022. - 1 file (23,0 Mb) (465 p.). - ISBN = 9781538141212, 9781538141229. - Текст : электронный
Аннотация : Advertising has always been a uniquely influential social force. It affects what we buy, what we believe, who we elect, and so much more. We tend to know histories of other massive social forces, but even people working in advertising often have a tenuous grasp of their field's background. This book slices advertising's history into a smörgåsbord of specific topics like advertising to children, political advertising, people's names as advertisements, 3D advertising, programmatic buying, and so much more, offering a synopsis of how each developed and the role it played in this discipline. In doing so, many firsts are identified, such as the first full-page color magazine advertisement, and the first point-of-purchase advertisement. This book also reaches back farther in search of the earliest advertisements, and it tells the story of the variety of techniques used by our ancestors to promote their products and ideas.Part textbook, part reference, the book is an advertising museum in portable form suitable for
Используемые программы Adobe Acrobat
Реклама всегда была исключительно влиятельной социальной силой. Она влияет на то, что мы покупаем, во что мы верим, кого мы выбираем и на многое другое. Мы, как правило, знаем историю других крупных социальных сил, но даже люди, работающие в сфере рекламы, часто имеют смутное представление о своей области деятельности. В этой книге история рекламы разделена на ряд конкретных тем, таких как реклама для детей, политическая реклама, использование имен людей в рекламе, 3D-реклама, программные покупки и многое другое, и предлагается краткий обзор того, как развивалась каждая из них и какую роль она играла в этой области. При этом выявляются многие новшества, такие как первая реклама в цветном журнале на всю страницу и первая реклама в магазине. В этой книге мы также исследуем самые ранние рекламные объявления и рассказываем о разнообразии методов, используемых нашими предками для продвижения своих товаров и идей.Эта книга, являющаяся одновременно и учебником, и справочником, представляет собой музей рекламы в порт
URI (Унифицированный идентификатор ресурса) : http://repo.ssau.ru/handle/eBooks/A-History-of-Advertising-111243
ISBN : 9781538141212
9781538141229
Другие идентификаторы : 3241753
Ключевые слова: advertising
point-of-purchase advertisement
products and ideas
social force
продукты и идеи
реклама
реклама в местах продаж
социальная сила
Располагается в коллекциях: eBooks

Файлы этого ресурса:
Файл Размер Формат  
3241753.pdf23.61 MBAdobe PDFПросмотреть/Открыть  



Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.