Отрывок: Teachers College Record, 111(1), 214–247. doi:10.1177/016146810911100105 Short, K., Day, D., & Schroeder, J. (2016). Teaching globally: Reading the world through literature. Stenhouse. Short, K., Harste, J., & Burke, C. (1996). Creating classrooms for authors and. Inquirers. Heinemann. Short, K., & Burke, C. (1991). Creating curriculum: Teachers and students as a community of learners. Heinemann. Smith, F. (2014). To Think. In Language, Learning and Education. Routledg...
Полная запись метаданных
Поле DC Значение Язык
dc.contributor.authorHaas L. .ru
dc.contributor.authorTussey J. T.ru
dc.coverage.spatialconceptual frameworkru
dc.coverage.spatialdisciplinary literacy practicesru
dc.coverage.spatialinclusive learningru
dc.coverage.spatialmodern societyru
dc.coverage.spatialинклюзивное обучениеru
dc.coverage.spatialконцептуальная основаru
dc.coverage.spatialпрактики дисциплинарной грамотностиru
dc.coverage.spatialсовременное обществоru
dc.creatorHaas L. ., Tussey J. T.ru
dc.date.accessioned2024-02-16 11:12:04-
dc.date.available2024-02-16 11:12:04-
dc.date.issued2022ru
dc.identifier3286797ru
dc.identifier.citationHaas, L. . Disciplinary Literacy As a Support for Culturally and Linguistically Responsive Teaching and Learning / Leslie Haas, Jill T. Tussey. - Hershey, Pennsylvania : Information Science Reference, 2022. - 1 file (9,25 Mb) (414 p.). - ISBN = 9781668442159, 9781668442166, 9781668442173. - Текст : электронныйru
dc.identifier.isbn9781668442159ru
dc.identifier.isbn9781668442166ru
dc.identifier.isbn9781668442173ru
dc.identifier.urihttp://repo.ssau.ru/handle/eBooks/Disciplinary-Literacy-As-a-Support-for-Culturally-and-Linguistically-Responsive-Teaching-and-Learning-108700-
dc.description.abstractAll students deserve inclusive and engaging learning experiences. Opportunities for student growth and environments that honor culture and language are essential in a modern society that promotes inclusivity. Thoughtful disciplinary literacy practices offer embedded opportunities across grade levels and content areas to support inclusive classroom cultures. Therefore, the value of culturally and linguistically responsive pedagogy, supported through literacy experiences, should not be underestimated and should become a priority within K-12 education. Disciplinary Literacy as a Support for Culturally and Linguistically Responsive Teaching and Learning develops a conceptual framework and pedagogical support for disciplinary literacy practices related to culturally and linguistically responsive teaching and learning. It presents a variety of research and practice protocols supporting student success through explored connections between disciplinary literacy and inclusive pedagogical practices. Covering topics sucru
dc.description.abstractВсе учащиеся заслуживают инклюзивного и увлекательного опыта обучения. Возможности для роста учащихся и среда, уважающая культуру и язык, необходимы в современном обществе, которое поощряет инклюзивность. Продуманные методы дисциплинарной грамотности предлагают встроенные возможности на разных уровнях обучения и в разных областях содержания для поддержки инклюзивной культуры в классе. Следовательно, ценность педагогики, учитывающей культурные и лингвистические особенности, подкрепленной опытом обучения грамоте, не следует недооценивать и она должна стать приоритетом в рамках образования K-12. Дисциплинарная грамотность как поддержка преподавания с учетом культурных и лингвистических особенностей разрабатывает концептуальную основу и педагогическую поддержку практик дисциплинарной грамотности, связанных с преподаванием и обучением с учетом культурных и лингвистических особенностей. В нем представлены различные исследовательские и практические протоколы, поддерживающие успех учащихся посредством изучения связейru
dc.description.abstractИспользуемые программы Adobe Acrobatru
dc.language.isoengru
dc.publisherInformation Science Referenceru
dc.titleDisciplinary Literacy As a Support for Culturally and Linguistically Responsive Teaching and Learningru
dc.typeTextru
dc.subject.rubbkЧ430ru
dc.subject.rugasnti14.29ru
dc.textpartTeachers College Record, 111(1), 214–247. doi:10.1177/016146810911100105 Short, K., Day, D., & Schroeder, J. (2016). Teaching globally: Reading the world through literature. Stenhouse. Short, K., Harste, J., & Burke, C. (1996). Creating classrooms for authors and. Inquirers. Heinemann. Short, K., & Burke, C. (1991). Creating curriculum: Teachers and students as a community of learners. Heinemann. Smith, F. (2014). To Think. In Language, Learning and Education. Routledg...-
Располагается в коллекциях: eBooks

Файлы этого ресурса:
Файл Размер Формат  
3286797.pdf9.48 MBAdobe PDFПросмотреть/Открыть  



Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.