Отрывок: In 2021, Nike released an advert celebrating Black women athletes for International Women’s Day (Todisco, 2021). Narrated by playwright and actress Dominque Fishback, the advert featured Black soccer players, skateboarders, dancers and the professional tennis star Serena Williams. The theme of this Inclusive Marketing campaign was “We Play Real: Level the playing field for Black women”. The adver...
Полная запись метаданных
Поле DC Значение Язык
dc.contributor.authorGbadamosi A. .ru
dc.coverage.spatialmarketing ethics and criticismru
dc.coverage.spatialmarketing implicationsru
dc.coverage.spatialethnic identity negotiationru
dc.coverage.spatialless privileged and low-income consumersru
dc.coverage.spatialпереговоры об этнической идентичностиru
dc.coverage.spatialменее привилегированные потребители и потребители с низким доходомru
dc.coverage.spatialмаркетинговая этика и критикаru
dc.coverage.spatialмаркетинговые последствияru
dc.creatorGbadamosi A. .ru
dc.date.accessioned2023-12-08 11:20:57-
dc.date.available2023-12-08 11:20:57-
dc.date.issued2022ru
dc.identifier3331828ru
dc.identifier.citationGbadamosi, A. . Critical Perspectives on Diversity, Equity, and Inclusion in Marketing / Ayantunji Gbadamosi. - Hershey, PA : Business Science Reference, 2022. - 1 file (6,25 Mb) (370 p.). - ISBN = 9781668435908, 9781668435922, 9781668435939 ISSN = 2327-5502. - Текст : электронныйru
dc.identifier.isbn9781668435908ru
dc.identifier.isbn9781668435922ru
dc.identifier.isbn9781668435939ru
dc.identifier.issn2327-5502ru
dc.identifier.urihttp://repo.ssau.ru/handle/eBooks/Critical-Perspectives-on-Diversity-Equity-and-Inclusion-in-Marketing-107132-
dc.description.abstractMarketers have attracted criticism from advocates of marketing ethics for not giving equal attention to all consumers. In other contexts, other nomenclatures such as “less privileged” or “low-income consumers” are being used to describe consumers. However, a critical view of the scope of the disadvantaged consumers shows that it is beyond having limited income and encapsulates all forms of limitations that prevent full inclusion in marketplace opportunities. Critical Perspectives on Diversity, Equity, and inclusion in Marketing focuses on exploring diversity, equity, and inclusion in marketing as related to individuals, groups, organizations, and societies. It provides insight into consumption practices, diversity, inclusion, limitations, and their theoretical and practical implications. Covering topics such as ethnic identity negotiation, marketing implications, and consumer vulnerability, this premier reference source is an eclectic resource for business leaders and managers, marketers, sociologists, DEI prru
dc.description.abstractИспользуемые программы Adobe Acrobatru
dc.description.abstractМаркетологи подверглись критике со стороны сторонников маркетинговой этики за то, что не уделяли равного внимания всем потребителям. В других контекстах для описания потребителей используются другие термины, такие как “менее привилегированные” или “потребители с низким доходом”. Однако критический взгляд на круг потребителей, находящихся в неблагоприятном положении, показывает, что это выходит за рамки ограниченного дохода и включает в себя все формы ограничений, которые препятствуют полному включению в возможности рынка. Критические взгляды на разнообразие, справедливость и инклюзивность в маркетинге фокусируются на изучении разнообразия, справедливости и инклюзивности в маркетинге применительно к отдельным лицам, группам, организациям и обществам. Она дает представление о практике потребления, разнообразии, инклюзивности, ограничениях и их теоретических и практических последствиях. Охватывающий такие темы, как переговоры об этнической идентичности, маркетинговые последствия и уязвимость потребителей, этот гru
dc.language.isoengru
dc.publisherBusiness Science Referenceru
dc.subjectMarketing--Moral and ethical aspectsru
dc.subjectYoung consumersru
dc.subjectSOCIAL SCIENCE / Minority Studiesru
dc.subjectBUSINESS & ECONOMICS / Sales & Selling / Managementru
dc.subjectBusiness ethicsru
dc.subjectBUSINESS & ECONOMICS / Consumer Behaviorru
dc.titleCritical Perspectives on Diversity, Equity, and Inclusion in Marketingru
dc.typeTextru
dc.subject.rubbkУ050ru
dc.subject.rugasnti82.15ru
dc.textpartIn 2021, Nike released an advert celebrating Black women athletes for International Women’s Day (Todisco, 2021). Narrated by playwright and actress Dominque Fishback, the advert featured Black soccer players, skateboarders, dancers and the professional tennis star Serena Williams. The theme of this Inclusive Marketing campaign was “We Play Real: Level the playing field for Black women”. The adver...-
Располагается в коллекциях: eBooks

Файлы этого ресурса:
Файл Размер Формат  
3331828.pdf6.4 MBAdobe PDFПросмотреть/Открыть  



Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.