Отрывок: 49. A graph of acceleration against time showing 1% amplitude  Processing of experimental data for free state impact test 1 – Method 2 Fig. 50a. A graph of acceleration against time showing a gradually decreas...
Полная запись метаданных
Поле DC Значение Язык
dc.contributor.authorУмана Е. М.ru
dc.contributor.authorНовиков Д. К.ru
dc.contributor.authorДилигенский Д. С.ru
dc.contributor.authorМинистерство науки и высшего образования Российской Федерацииru
dc.contributor.authorСамарский национальный исследовательский университет им. С. П. Королева (Самарский университет)ru
dc.contributor.authorИнститут двигателей и энергетических установокru
dc.coverage.spatialчисленные моделиru
dc.coverage.spatialгазотурбинные двигатели (ГТД)ru
dc.coverage.spatialаналитические моделиru
dc.coverage.spatialопоры роторов газотурбинных двигателейru
dc.coverage.spatialгенераторыru
dc.coverage.spatialгидродинамические демпферыru
dc.creatorУмана Е. М.ru
dc.date.issued2020ru
dc.identifierRU\НТБ СГАУ\ВКР20200721152221ru
dc.identifier.citationУмана, Е. М. Аналитические и численные модели гидродинамических демпферов опор роторов газотурбинных двигателей (Analytical and numerical models analysis of squeeze film damper in gas turbine engine rotor support) : вып. квалификац. работа по направлению подгот. 24.04.05 "Двигатели летательных аппаратов" / Е. М. Умана ; рук. работы Д. К. Новиков; конс. Д. С. Дилигенский ; нормоконтролер Д. К. Новиков ; The Ministry of science and higher education of the Russian Federation, Federal State Autonomous Educa. - Самара, 2020. - on-lineru
dc.description.abstractThe object of the investigation is a squeeze film damper incorporated into gasturbine engine rotor support.The subject of the project is the investigation of a squeeze film damperincorporated into gas turbine engine rotor support.The aim of the work is to determine the circumferential oscillation pressuredistribution in squeeze film damper analytically and numerically and also to ascertainthe damping factor by employing numerical and experimental methods.During the work the following tasks have been solved:1) Accomplished analysis of dependency of dimensionless pressuredistributions obtained analytically and in comparison with the numerical models.2) Created a model of SFD in the CAE software for the fluid structureinteraction task.3) Accomplished series of tests to define the experimental value of dampingcoefficient for the SFD with elastic rings.4) Defined test parameters limits for the correct processing of data5) Created a methodology for the SFD with elastic ring damping factor test.6) Deru
dc.format.extentЭлектрон. дан. (1 файл : 8,7 Мб)ru
dc.titleАналитические и численные модели гидродинамических демпферов опор роторов газотурбинных двигателей (Analytical and numerical models analysis of squeeze film daru
dc.typeTextru
dc.subject.rugasnti55.42.47ru
dc.subject.udc621.431.75ru
dc.textpart49. A graph of acceleration against time showing 1% amplitude  Processing of experimental data for free state impact test 1 – Method 2 Fig. 50a. A graph of acceleration against time showing a gradually decreas...-
Располагается в коллекциях: Выпускные квалификационные работы

Файлы этого ресурса:
Файл Размер Формат  
Умана_Едидионг_Майкл_Аналитические_численные_модели.pdf8.94 MBAdobe PDFПросмотреть/Открыть  



Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.