Отрывок: Brunetière´s thought was very innovative as he was the first who recognized that literary genres, just like many social and biological phe- nomena are subject to development, deterioration, transformation and sometimes also natural and historically conditioned end of their being. 19th century, however, was greatly influenced by the positivistic phi- losophy and many overoptimistic attempts to quantify r...
Полная запись метаданных
Поле DC | Значение | Язык |
---|---|---|
dc.contributor.author | Javorčikova, J. | - |
dc.contributor.author | Яворчикова, Я. | - |
dc.date.accessioned | 2018-11-01 11:09:38 | - |
dc.date.available | 2018-11-01 11:09:38 | - |
dc.date.issued | 2016 | - |
dc.identifier | Dspace\SGAU\20181026\72086 | ru |
dc.identifier.citation | Javorčikova J. Synchronic and diachronic transformation of dramatic genres / J. Javorčikova // Эволюция и трансформация дискурсов. Вып. 1: Сборник научных статей / Самар. гос. ун-т, отв. ред. С.И. Дубинин, В.Д. Шевченко. – Самара: Изд-во «Самарский университет», 2016 – С. 338-350. | ru |
dc.identifier.uri | http://repo.ssau.ru/handle/EVOLUCIYa-I-TRANSFORMACIYa-DISKURSOV/Synchronic-and-diachronic-transformation-of-dramatic-genres-72086 | - |
dc.description.abstract | The article entitled “Synchronic and Diachronic Transformation of Dramatic Genres” focuses on the historical transformation and derivation of early dramatic genres (tragedy, comedy) into more versatile and complex genres such as melodrama and the theatre of urban boredom, for example. The research lies on the assumption that dramatic genres are historically bound and they proliferate or cease to exist in accordance with their historical need. Автор данной статьи рассматривает проблему исторического происхождения и трансформации ранних драматических жанров (трагедия, комедия) в более сложные жанры, такие как мелодрама и театр городской скуки. Исследователь исходит из посылки, что драматические жанры исторически связаны и развиваются, либо угасают в зависимости от исторического развития. | ru |
dc.language.iso | de | ru |
dc.publisher | Изд-во «Самарский университет» | ru |
dc.subject | drama | ru |
dc.subject | genre | ru |
dc.subject | tragedy | ru |
dc.subject | comedy | ru |
dc.subject | derivative genres | ru |
dc.subject | драма | ru |
dc.subject | жанр | ru |
dc.subject | трагедия | ru |
dc.subject | комедия | ru |
dc.subject | производные жанры | ru |
dc.title | Synchronic and diachronic transformation of dramatic genres | ru |
dc.title.alternative | Синхронические и диахронические трансформации драматических жанров | ru |
dc.type | Article | ru |
dc.textpart | Brunetière´s thought was very innovative as he was the first who recognized that literary genres, just like many social and biological phe- nomena are subject to development, deterioration, transformation and sometimes also natural and historically conditioned end of their being. 19th century, however, was greatly influenced by the positivistic phi- losophy and many overoptimistic attempts to quantify r... | - |
Располагается в коллекциях: | ЭВОЛЮЦИЯ И ТРАНСФОРМАЦИЯ ДИСКУРСОВ |
Файлы этого ресурса:
Файл | Описание | Размер | Формат | |
---|---|---|---|---|
ilovepdf_com-338-350.pdf | 512.23 kB | Adobe PDF | Просмотреть/Открыть |
Показать базовое описание ресурса
Просмотр статистики
Поделиться:
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.